حرف دل ...

در این بازار گرم نا امیدی به فریادم رسی با چه امیدی

حرف دل ...

در این بازار گرم نا امیدی به فریادم رسی با چه امیدی

این بار با یه شعر جدید

من تنهای دل خسته
غمین بال و پر بسته
بسان آهوی وحشی
گرفتار تله گشته
نمی دوانم چه می گویم
چرا اسرار دل می گویم
مگر از اینهمه ادم
وفای دیده ام روزی
نمی دانم نمی خواهم
زدست نامردمان خستم
ولی این راز را می گویم
برای هر که می خواند
برای هر سیه بختی
که در دل عشق کس دارد
دل عاشق دل شیدا
دلی محجور می ماند
زدست ان کمان ابرو
غرورش خرد می گردد
دوچشم لعل کون او 
یاقوت گونه می گردد
نمی دانم چمی دانم
چرا من هم براشفتم
بله من هم سیه بختم
به دل عشق کسی دارم
غرورم خرد گردیده
دلم محجور گردیده
دو دیده موج خون گشته
دلم مسمار غم گشته

یه سلام همین جوری به برو بچ خودمون کلی این دو روز دل تنگ بودم و لی بالا خره همه چیز به خیر و خوشی تموم شد یعنی امروز قصد داشتم با کلی غم و غصه اپ کنم که به یک باره همه چیز زیر ورو شد و دوست دارم بگم بهتر  از این لحظه لحظه دیگه ای رو نمی شناسم و این شعرم بخونینیو ونظرتونو بگین دوست دارم بشنوم نظراتتونو هرچی هم دوست داشتین بهش گیر بدین دوستون دارم به امید الله
تا دیدار بعد فی امان الله
به امید دیدار


سلام بچه های خوب با مرام
اره این یکی هم مال خودمه کلی دلم تنگ بود که می خواستم بذارمش ولی چند دقیقه قبل از گذاشتنش همه چیز بهتر شده بود که دوباره بناگاه همه چیز از اولشم بدتر شد نمی دونم گاهی به سرنوشت خودم و انوی کهاین سرنوشت رو برا من رقم زده هم شک می کنم و از خودم می پرسم آخه چر؟ خوباینم از حرف دل این روزم
می دونییم بچه ها دیروز ظهر بود همه چیز برا مناز بدم بد تر بود اونم بخاطر دل خوری یکیاز بچه ها البته مقصر خودم بودم و تقصیر منم زدن حرفی بود که نباید می زدم و همین باعث داغونی من شده بود و جای یه اتفاق بد تر بررا من خالی بود که همون ظهر اتفاق افتاد یه اتفاقی که منو اساسی شکه کرد همون دیروز ظهر تصمیم گرفتم بیام قم الانم اینجام فرست برا نوشتن ندارم به همین دلیل جواب نظرات رو می ذارم برا یه وقتی که فرست داشته باشم بدم البته همه رو خوندمه ها ولی نمی شه جواب بدم
برام دعا کنین هم اون عزیز دلم دیگه از من دل گیر نباشه که این برام خیلی مهمه و این مشکل جدید حل بشه
قرارم هست فردا برگردم خونه ای کاش مشکلات حل بشه تا منم زود تر برگردم و جواب همه رو بدم
دوستون دارم
به امید دیدار

نظرات 26 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:11 ب.ظ http://ir-blog.blogsky.com

سلام
خواهش میکنم.
من فقط چیزهایی رو که لازم بوده گذاشتم . حالا خودتون هر کدی که دوست دارین بزارین از نظر من ایرادی نداره.
یاحق

سلام
ممنون پس با این حساب باید کلی چیز میز بهشون اضافه کنم
بازم تشکر
به امید دیدار

محمد چهارشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:12 ب.ظ http://ir-blog.blogsky.com

یادم رفت بگم
با تبادل لینک موافقم
یا حق

پس من اول شرع می کنم
به امید دیدار

رویای خاکستری چهارشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ب.ظ http://www.royayekhakestary.blogsky.com

سلام عزیزم. خوبی؟
چه خبر؟
شعرت عالی بود. آفرین. خیلی خوشحالم که شادی و شیرینی زندگی رو داری می چشی. امیدوارم همیشه اینچنین باشی
موفق باشی

سلام
ممنون
خواهش می کنم
امید وارم شادی برا همه و همه جا در کمین باشه به جای غم و غصه
به امید دیدار

آقای مسلم پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 ب.ظ http://www.daftar-ensha.blogsky.com

سلام آقا محمد

امیدوارم حالت خوب باشه ...

ببخشید که نتونستم بهت سر بزنم

حسابی سرم شلوغ بود ....

ولی بالاخره اومدم ...

امیدوارم که دیگه به روز باشم ...

در ضمن هیچ وقت شما ها رو فراموش نمی کنم..

راستی شعرش مال خودته ؟؟؟

خیلی قشنگه ... ولی نمی دونم چرا یه احساس غمی توش بود ....

آقا محمد ،‌ سعی کن خودتو شاد نشون بدی تا دنیا قشنگ تر باشه .

مطمئن باش که خیلی ها هستن که غمی تو دلشون دارن ،‌ مثلآً خود من ... ولی هیچوقت بهش فکر نمی کنم

موفق باشی عزیزم

منتظرتم

یا حق

سلام مسلم جان
خوبی عزیز
خواهش می کنم همین که الان اومدی کلی ارزش داره
مام شمارو فراموش نمی کنیم
مام امید واریم
این نظر لطف شماس اون حسم حس خودمه و درست فهمیدی
گاهی وقتا از خوشحالی چنان مستم که هر کس ببینه فکر می کنه عجب ادم دل مشنگی هستم ولی در همون حال همه غم عالم تو دلم جمع شده دوست دارم یه جا خودمو خوب خالی کنم و بهتر از اینجا جای رو نمی شناسم البته اینجام کمتر ولی گاهی دیگه نمیشه چیزی نگفت شرمنده
مسلم جان تا کی میشه به غم م غصه فکر نکرد ها ؟ یه وقتای دیگه فوران میکنه و این هم نتیجه فوران اینه
من هیچ وقت خودمو فریب نمییم سعی می کنم واقع بین باشم غمم برا خودم نگه دارم ولی همیشه نمیشه قبول کن
به امید دیدار

کامبیز پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:54 ب.ظ http://kambiz-64.blogsky.com

سلام
حالا دیگه آپ می کنی و خبری نمی دی (این شکلک ها بدرد همین الان می خورن)
شعرت عالی بود. اینم از خودت بود یا نه؟
نکنه تو هم عاشق شدی!؟
منم بروزم...
به امید دیدار

سلام عزیز
شرمنده ولی انقده سرم شلوغ بود که هیچ کسو دعوت نکردم
وقتی تو رو دعوت نکردمه معلومه که کسی رو دعوت نکردمه دیگه
اره می بینم که همین جوری داره بد و بیراه میگه
خواهش می کنم
اره از خودم بود خدا قبول کنه
اره ! نه ! نمی دونم ! ای کاش بودم
میام بهت سر می زنم
به امید دیدار

نقطه نویس پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:52 ب.ظ http://noghtenevis.blogsky.com

اگر همه چیز به خیر و خوشی گذشت و دلتنگ نیستی پس این شعر غم آلود دیگر چیست ؟!
این ها به کنار ولی فرخزاد هم در جواب شعرت چنین می گوید :
آری اغاز دوست داشتن است
گر چه پایان راه ناپیداست
من به پایان دگر نیندیشم
که همین دوست داشتن زیباست!
...
امضا : نقطه نویس ۱۷ ساله از تهران

نمی دونم
ولی اینو خوب می دونم هیچ وقت خوشحالی دوم نداره
دل ما خهنه غم باید باشه هر روز به یه بهونه ای
ولی خدای زیبا گفته
هر چند هنوز من همون سیه بختم
به امید دیدار

مرتضی (حرفهای جوانی) جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام دوست من
امروز آپم سری زدی نظرت برام مهمه
سال خوبی داشته باشی

سلام
منم میام و سر می زنم البته با یه کم تاخیر
منم سال پر خیر و برکتی رو برای شما ارزو می کنم
به امید دیار

هدا (دختر برفی) جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:26 ب.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سهلامممم آقا محمد آقای گل
خوبی ایشالله؟

خیلی قشنگ بودااا گرچه از شعر بدم میاد ولی این واقعا قشنگ بوددددد

خیلی گلییییییییییی
روزات برفی

سلام
خوبی ؟
خواهش می کنم
می دونی همیشه شعر یه حس خاصی به ادم میده البته فکر کنم شما زیاد شعر نمی خونین وگر نه نظرتون تغییر می کرد
بازم ممنون
إه امید دیدار

نقطه نویس یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:36 ب.ظ

به امید خدا همه چیز درست می شود...
نگران نباش !
امضا : نقطه نویس ۱۷ ساله از تهران

شاید ولی کی بالاخره ببینم هنوز وقتش نشده ؟
وباز انتضار

سارا ناقلا یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 05:18 ب.ظ http://sara-naghola.blogfa.com

سلام.چطوری؟
میبینم زیاد شعر میگی
من اپیدم یه سر بزن
خوش باشی دوست عزیز بای بای

سلام
ممنون خودت چطوری ؟
نه بابا گه گداری چیزی به ذهن میرسه که مینویسیم همین
میام می بینمت
به امید دیدار

علی اکبر دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:36 ق.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
شعرت زیبا بود و غمناک...
منم برات دعا میکنم تا مشکلت به امید خدا حل بشه..
موفق باشی

سلام
ممنون
غمناک اره و دوست داشتنی البته برا خودم !شمارو نمی دونم!!
و منم ارزو می کنم هیچ ادم مشکل داری تو دنیا نباشه هر چند گاهی اگر مشکلی نباشه حس می کنم زندگی تکراریه
گاهی وقتا با همین دلتنگیها هم زندگی حال و هوای دیگه ای پیدا می کنه
با زم ممنون
به امید دیدار

.•* (¤¯`°•. دختر برفی .•°`¯¤) *•. دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 05:54 ق.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سهلاممم
خوبی ممد جون؟
قربونت!!!!

هر چی خواستی کپی کن ...
انشالله که ازشون خوشت بیاد .. بیشترشون از خودمن ..

روزات برفی

سلام هدا خانوم
ممنون
خواهش
وای چقدر عالی شد پس منو نگه دارین خودمو خفه نکنم!!!!
از خیلی هاشون زیادی خوشم میاد
اگه از خودتم باشن که دیگه هیچ عالیه جدی میگم خیلی خوبه معلومه ادم خوش ذوقی هستی این عالیه
من شبای برفی رو بیشتر دوست دارم روزای برفی ...
به امید دیدار

آقای مسلم دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:17 ق.ظ http://www.daftar-ensha.blogsky.com/

سلام آقا محمد

مرسی از این که بهم سر زدی ...

برات روزای خوبی رو آرزو می کنم

همین

سلام
خواهش می کنم
خوب دیگه میگن دل به دل راه داره
منم سالی سرشار از بهروزی رو برات ارزو مندم سالی پر از موفقیت
به امید دیدار

علی اصغر سه‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:05 ق.ظ http://aliasghar.blogsky.com

سلام آقا محمد ممنون که به وبلاگ من سر زدی.
ان شاء الله بتونیم دوستای خوبی برا هم باشیم. یا علی

سلام عزیز
خواستن توتوانستن هست
خوشحالم ای این بابت
به ایمد دیدار

کاسه به دستی تشنه لب سه‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 06:23 ق.ظ http://del1.blogsky.com

بسم الله
سلام
میشه بگید این قسمت درباره وبلاگ رو چه جوری نوشتید ؟
من هر کار میکنم اینجوری نمیشه ...
تازه نظراتتون هم شکلک داره چه جوریه ؟؟؟

بسم الله
همه رو جواب دادم
به امید دیدار

نقطه نویس سه‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:43 ق.ظ http://noghtenevis.blogsky.com

سلام
بیا پیشم کارت دارم !
...
امضا : نقطه نویس ۱۷ ساله از تهران

سلام
در خدمتیم عزیز
به امید ددیار

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:38 ق.ظ http://komeyl.blogsky.com

سلام
گفتی سر بزن سر زدم

از اینکه وقت گذاشتی نظر دادی ممنون
غیرتی شدم رفتم خطی رو که باید به قالب اضافه می شد پیدا کردم

شاعر میگه :
به هیچ یار دل مبند و به هیچ دیار
که بر و بحر فراخ است و آدمی بسیار

البته صد در صد درست نیست ها
ولی شاید یه کم تسکین بده بهت

من هم گاهی شعر میگم
ولی هنوز رو بلاگ چیزی نداشتم
زندگی رو زیاد جدی نگیر
چشم رو هم بذاری ته خطی

خدا زیادت کنه
یا علی

محمدامین چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:38 ق.ظ http://nowrozi.blogsky.com

وبلاگ جالبیه موفق باشید

فیروزه چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:42 ق.ظ

سلام...از طریق وبلاگ دوستم به اینجا رسیدم...میخواستم ازتون تشکر کنم که برام دعا میکنید...خیلی محتاجم به دعا...پیشاپیش سال جدید رو بهتون تبریک میگم...سالم و شاد باشید

دامون چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:53 ق.ظ http://www.damun.blogsky.com

محمد عزیز
من بهترین آرزو روبرای سال جدید برای بقیه کردم
شاد باشید اگه واقعا دلتون میخواد!!
تو این جمله رو چطور تعبیر میکنی؟!
ضمنا من آدم منفی نیستم. فقط به عید حساسیت دارم!!
ممنونم که سر زدی

کامبیز چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:25 ق.ظ http://kambiz-64.blogsky.com

بــاز مـــی آیــــد بــــهـــار دلـنشین
بــاز بــلـبــل مــی شــود با گل قـرین
بــاز صـــحــرا پـر شقایق می شود
باز روشن قــلب عـاشق می شود
فــصــل ســـرد از هــیــبت باد بـهار
مــی کــنـــد از پــیــش روی او فــرار
ســفره هــا بـا هـفت سین آراسته
بــا گـــل مـــهـــر و صـــفـــا پیراسته
بــر ســر سفـره جـوان و خُـرد و پیر
ســبزه و آئــیــنـه و مــاهــی و سـیر
سـیـب و سنـبـل در کنـار یـاسـمـن
عطـر بــیــد مـِشک چــون مُشک خُتَن
سرکه و سنجد، سماق و شمع و گل
عـــیـــد آمــد بـــا دف و ســاز و دُهُـل
ســال نــو تـحـویل و سال کهنه رفـت
هم دل مـا تـازه شد هم شال و رخت
یــا مــُقــلّب، قــلب مـــا را شـــاد کــن
یـــا مـــُدبّـــر خـــانــــه را آبــــاد کـــن
یـــا مـــُحـــول ،اَحســــنُ الــّحالم نما
از بـــدیـــهــــا فـــارغُ الـــبـــالــم نــما
ایـــن دل «جـــاویــد» را پـــاک از ریـا
کُــن خــــدا ،ای قـــادر بـــی مــنـتــها


سلام محمد عزیز
امیدوارم حالت خوب باشه دوست من.
با آخرین پست سال ۸۶ بروزم. منتظرت هستم.
انشاءالله که اون عزیز هم تو رو بخشیده. من هم یه بار با نظرم باعث رنجش کسی شدم و هر کاری کردم هنوز من رو نبخشیده و خدا می دونه چه عذابی می کشم و هر روز فکر و ذهنم رو به خودش مشغول می کنه...
سال خوب و خوش و همراه با موفقیت برات آروزمندم.
نوروز بر شما پیروز و بهارتان دل افروز باد

سلام عزیز
اومدم خوندمش
ممنون از لطف شما عزیز دل
اره همه چیز حل شد
به امید دیدار

نغمه چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:26 ق.ظ http://www.naghmeh-topoly.blogfa.com

____________________________#__##__#
________________#########_#____#_#
________########____________##_#_#
_____##__##____یه بچه باحال آپ شده_ #_#
____##_#___#_____________________#
____#_#___#_________________##___#
____#_#__##___________#######_____#
____#__#_#_________###________##__#
_____##_______###_#_____##_____#________#######
_______###_______#_____###______##____##__###__#
_________#______#________#___#__#____##_##سلام##_#
_________#______#_______#####___#___##_##____#__#
__________#_____##____##_______#____#__#_____#__#
___________##____##__________#######___#___##__#
_____________##____##_____###_____#_____###____#
__________#############_####______#_________#
_______##_______#______#____#_____#___________#
_____##_________#______#____#_____##_________#
___##___________#_______#___###__###________#
__#____________###_______###___##___#______#
_##__________##___#____##____________#___##
_#__________#______####______________#_##
##_________#_______.http://._____________#
#__________#___naghmeh-topoly_________#
_#_________#____blogfa.com__________#
_##________#_____________________###
___##____##________-----------____#__##
_____#########_____^_^________####___#
___##_________###________#####_________#
__#_____#________##_#####__________#########
_#___###__##_______#_____________##__________##
_#__#_______##______#__________##______________##
_#__#_________##____#___##____#_____########__##
__#_#__خوشی؟؟_#____#_#_#___##___##________##___#
__##_#__________#___###___####___#_خوبی؟؟_____#_#
___##__#________#___#________#__#_____________###
____##__##____##__#___________#__##_________##
______##__####__##______________#__##_____##
________########___________________#######

عیدت مبارک.

بای.

سلام
ممنون از خبرت
اومدم وخوندم همه نوشته هاتو در ضمن نظرم دادم
عیدت مبارک
به امید دیدار

کاسه به دستی تشنه لب چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:30 ق.ظ http://del1.blogsky.com

من اون قالبهایی که گفتید تو وبلاگتون هست رو نمیبینم ؟!

سلام
خودم واست فرستادم برو استفاده کن و به جون منم دعا کن
به امید ددیار

تازه وارد چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:15 ب.ظ http://tazevared.blogsky.com

جهت عرض بازدید خدمت رسیدم .
صفحه بی آلایش و نجیبی درست کردی . بهت تبریک می‌گم . دوستای خوبی هم دور خودت جمع کردی .
خوش باشین .
سال نو رو هم به تو و همه دوستات تبریک می‌گم .

سلام
سال نوشما پر بار تر از همیشه باشد
ممنون از حضور گرمتان
به ایم دیدار

تازه وارد چهارشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:00 ب.ظ http://tazevared.blogsky.com

خوب پس بگیر که اومد :
باید تکلیف خودتو با شعرت روشن کنی . اگه شعر نو می‌گی قالب شعرت نباید خیلی شبیه به شعر کلاسیک باشه . اون قالب خودشو داره . اگه شعر کلاسیک می‌گی باید دقیقا وزن و قافیه رعایت بشه . یعنی یه وزن ثابت در تمام مصرعها تکرار شده باشه . تعداد هجاهای بلند و کوتاه رو بشمر باید عین هم باشه . تو این شعر بعضا به هم ریخته .

چرا اسرار دل می‌گویم
یاقوت گونه می‌گردد
ز دست نامردمان خستم

از نظر قافیه هم باید اینها دوتا دوتا مثل هم باشن . مثلا نمی‌تونی وسط شعر بگی :

مگر از اینهمه آدم وفایی دیده‌ام روزی

فعلا تا اینجاشو داشته باش !

اما همینکه جرأت کردی اینهمه بیت سر هم کنی قابل تقدیره . ادامه بده .

سعی کن در معنی کلمات و ارتباط اونا با معنی مورد نظرت هم بیشتر فکر کنی . کلمات باید در خدمت معنی باشند نه برعکس . مثلا نظرت در مورد معنی این بیت چیه ؟
دوچشم لعل کون او یاقوت گونه می‌گردد
توی ذهنت چی بود وقتی این بیت رو می‌سرودی ؟ همیشه اول جمله نثری که همون هدفت از بیت هست رو توی ذهنت داشته باش و سعی کن نظم رو به اون نزدیک کنی .
موفق باشی .

بایه عالمه تشکر
هر چند به این سرعت انتظار نداشتم
بازم بگم بیشتر سعی می کنم به توصیه های شما توجه کنم برا دفعات بعدی
به امید دیدار

مدی پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:23 ق.ظ http://www.mahbed.blogsky.com

چه شعری
ممنونم که نوشتی دوستم داری اصلاْ فکرشو نمی کردم این رو تو وبلاگت بنویسی
چی شد که عاشقم شدی

سلام
حالت خوبه ؟!!!!!
خواهش می کنم ولی برا چی ؟
من نوشتم دوست دارم ؟
کی ؟کجا؟ واسه چی ؟ کی گفته؟ اصلا شما؟
اگر با این فکر خوشی پس خوش باش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد